










Buy anything from 5,000+ international stores. One checkout price. No surprise fees. Join 2M+ shoppers on Desertcart.
Desertcart purchases this item on your behalf and handles shipping, customs, and support to Argentina.
🎶 Elevate your soundtrack — where vintage soul meets next-gen sound.
The Sony NW-A55B Walkman is a sleek, lightweight MP3 player boasting 16GB storage expandable via MicroSD, delivering up to 45 hours of continuous playback. It features advanced audio tech like DSEE HX upscaling, S-Master HX amplifier, and LDAC wireless codec for high-resolution sound. With Bluetooth receiver functionality and NFC, it effortlessly streams from smartphones, while analog-inspired sound processors add rich warmth to your music experience.















| ASIN | B07GZ85X5R |
| Amazon 売れ筋ランキング | 家電&カメラ - 8,707位 ( 家電&カメラの売れ筋ランキングを見る ) ポータブルデジタルオーディオプレーヤー - 12位 |
| おすすめ度 | 5つ星のうち4.2 1,853 レビュー |
| カラー | グレイッシュブラック |
| コンポーネントタイプ | アンプ |
| サポートする標準 | FLAC, MP3 |
| ディスプレイ方式 | LCD |
| バッテリ平均持続時間 | 45 Hours |
| ブランド | Sony |
| メモリストレージ容量 | 16 GB |
| メーカー名 | ソニー(SONY) |
| メーカー型番 | NW-A55 B |
| モデル名 | NW-A55 B |
| ユニット数 | 1.00 個 |
| 互換デバイス | アンドロイド |
| 品目の寸法 (D x W x H) | 1.1奥行き x 5.5幅 x 9.7高さ cm |
| 商品の追加説明1 | ハイレゾ音源 |
| 商品の重量 | 99 グラム |
| 型番 | NW-A55 B |
| 接続技術 | Bluetooth |
| 推奨メディア/file | CD, microSDカード |
| 最大メモリ容量(GB) | 16 GB |
| 特徴 | ハイレゾ音源 |
| 画面サイズの単位 | 3.1 インチ |
| 色 | グレイッシュブラック |
| 通信・接続インターフェース | Bluetooth |
A**R
かなり良かった!
個人的には、こういった家電製品を中古で購入する事に対してかなり抵抗があったが、『状態:非常に良い』という表記&販売ショップの商品説明のコメントを見て、これなら大丈夫かな?と思い、思いきって購入。結果的に、箱を含め付属品等は全て揃っており、外見等も問題なし。改めてアルコールティッシュで全体を綺麗に拭き上げ、エアダスターで端子部分も掃除。所持しているPioneerのXDP-20と比較すると、厚さはSONYのNW-A57の方が薄く、操作もしやすい印象。イコライザーの帯域バンド数はXDP-20の方が多いが、その分NW-A57はバーチャルサラウンド機能や、音量が違う曲同士を同じ音量に揃えて再生する機能等があり、帯域バンド数が6バンドでありながら、色々弄ればかなり良い音になる。気のせいか、XDP-20よりもNW-A57の方が楽器とボーカルの分離感が良いように聞こえる。これなら、新品で在庫があるうちに買っておけば良かった…。この後継機のNW-A300シリーズは帯域バンド数も6→10に増え、更に音が濃厚になっているとの事なので、A57を暫く使った後、A307の購入も視野に入れようと思う。
白**彦
さすがウォークマン音がすごくいいです
さすがウォークマン音がすごくいいです
T**6
バッテリーとストラップホール以外は概ね満足
使用して約3年NW-S774(2012)からの買い替えで、PCと合わせて使用のレビューです。 まず詳細情報に誤りがあります。 Androidは積んでいませんオリジナルOSでWi-Fiもありません。 そのため各種サブスクサービスに未対応、ストリーミングも不可、アプリも使えません。 サブスクも視野に入れている方は、後継機であるA100(2019)、A300(2023)シリーズを検討ください。 ハイレゾ、Bluetoothには対応しています。 もちろんこれには対応の機器が、ハイレゾもハイレゾ音源が必要です。 本体との接続には専用のケーブル(WM-PORT)長さは1m程度です。(付属しています) 単品でも販売していますが、付属品と同じものでロングタイプなどはありません。 マイクロSDカードスロットもついており、 microSDなら最大2GB、microSDHCなら最大32GB、microSDXCなら最低64GB~最大1TBまで対応。 ただあまり大量に曲を入れすぎたり、ハイレゾのような巨大ファイルを入れすぎると、 処理が重くなったりレスポンスが悪くなる場合があります。 特に転送直後などは内部処理に時間がかかります。 速度の速いSDカードにすれば多少改善されるかもしれません。 本体の大きさは手のひらくらいのやや大きめで、その割に少し重さを感じると思います。 今まで使っていたNW-S774からすれば2周りは大きく重いです。 今どきのDAPとしては珍しくFMチューナーが付いています。(後継機には付いてません) 有線ヘッドホンならケーブルがアンテナになりますが、無線だと聞けるかは分かりません。 タッチパネルは普通に反応もよく見やすいです。 思わぬところで反応したりすることがままあります。 指が太い方は若干使いにくい感があるかもしれません。 ハードウェアボタンは必要最低限の機能のみ。 タッチパネルに比べて若干反応が遅い感があります。 画面が消えていれば、ホールドスイッチを入れなくともタッチパネルは反応しません。 ただし画面が消えていても基本操作は可能です。 それ以外の操作が必要な場合は、電源スイッチを押すと画面が表示されタッチ操作できます。 ホールド状態で表示させると「ホールドされていて操作できない」といった注意書きが表示されます。 操作する場合はホールドを解除します。 音質は耳掛けヘッドホンで聞いているので語れません。 悪いということはなく、その辺は長年作っていて代名詞にもなっている位なので問題ないレベルです。 バッテリーはカタログスペックほど持ちません。 個体差が激しいのか当たり外れがあるようです。 手元に届いた物は外れだったようで、7~9時間くらいしか持ちません。 無線ヘッドホンにしたら、これよりもたいないかも。 3年間ほぼ変わらずで、ソニーに問い合わせても初期化や再起動しろと言われましたが変わらず。 ちなみにPCに接続した場合充電しながら使うことは出来ません。 通信モードのようになってしまうので、操作が出来なくなります。 モバイルバッテリーやテーブルタップのUSBポートはそのまま使えるようです。 充電にはバッテリーゼロからフル充電まで2~3時間ほどかかります。 個人的に気になったのがストラップホール。 かなり狭く深いので非常に使いにくい。 一般的なストラップをそのまま通すのは至難と言えるレベルで、 紐にある程度の固さが無いと通すのは無理です。 [|] みたいな四角形状で幅は3~5mm位しかありません。 後継機は多少改善されたようで(|)楕円形状に変わりましたが、 場所がヘッドホン端子と隣り合う位置に。※本機は右側についています。 ストラップをつけてぶら下げたいと思っている方は注意してください。 参考までに自分なりに編み出した方法を書いておきます。 100均やホームセンターで売っている結束バンド一番細いものを用意します。 これをストラップリングのようにし、固さも十分なので余裕で通せます。 あとは口径を調整し固定はみ出した部分をカット。 その先にストラップをつけるだけで簡単、見栄えは悪くなりますが・・・。 強度も十分あるので数か月は持ちますが、いきなり切れてしまうのでその時は交換してください。 フリーで提供している音楽管理ソフト「Music Center for PC」 方々で言われている通り使いにくいというか色々とヒドイ。 起動しただけで何もしていないのに落ちている、フリーズする。 コンパクトにするモードも無く音楽ソフトなのにデカすぎて邪魔。 バグフィックスも全然なく新型のウォークマンが出た時だけアプデがある。 年々ソフトの出来が悪くなっていると思うのは私だけでしょうか。 なので音楽の取込、プレイリストの編集と転送にしか使っていません。 Music Centerからの転送は、取込時のフォーマットかAAC(ビットレートは変更可)しか選択できません。 この辺も柔軟性がなさすぎるような・・・それ以外だとエクスプローラーを使うしかありません。 参考までにAAC320kbpsで、16GBだと1,000~1,200曲、32GBだと2,000~2,400曲くらい入ります。 ハイレゾになるとフォーマットによりますが、これの半分以下位になるかなと思います。 プレイリストの編集はウォークマン上でも出来ますがかなり面倒です。 このソフトで編集する方がかなり楽で、そういう意味では有用です。 他にソニー独自の面白い機能があり「おまかせチャンネル」というのがあります。 これを使うには曲を事前に「12音解析」する必要がありMusic Centerが必要です。 NW-S774には12音解析機能は付いていましたが、本機には付いていません。 解析してからウォークマンに転送するとおまかせチャンネルが使えます。 おおまかに言えばジャンル分けで、静かな曲、激しい曲とかアップテンポなど別けて聞ける機能です。 普通に聞くのも飽きたならいいかもしれません、思わぬ曲が見つかるかも。 最後にNW-S774との比較になってしまいますが残念な点。 電池の持ちが悪すぎる点。 当たり外れがあるとはいえ持たなすぎる。 S774だと20時間以上は持ったので、こちらはその3分の1程度です。 ☆評価によるソートが無くなった点。 Musoc Center 上ではこの機能はあり曲を☆で5段階評価できます。 ところがこの項目自体が無くなってしまい、☆評価毎に聞けなくなりました。 加減速再生が特定のフォルダにいれないと出来なくなった点。 「LEARNING」フォルダに入れないと加減速再生ができません。 その名の通り語学学習などで使える機能です。 ラジオなど聞く場合も便利だったのですが別扱いになったようです。 時計の表示が無くなった点。 時計自体は内蔵していて設定画面から設定できます。 おそらくPCと接続したとき同期を取るためにあるのだと思います。 地味に便利だったので無くなってしまったのが残念。 総評として細かい不満はありますが概ね満足度は高いです。 バッテリーは妥協するとしても、ストラップホールはもう少しどうにかならなかったのかと思います。 たいへん長くなりましたが、少しでも参考になったのでしたら幸いです。 【2025.05追記】 使用して4年経過しました。 電池の持ちは変わりなく一点除いて問題なし・・・。 ただその一点が問題で、最近になって度々タッチパネルが荒ぶるようになりました。 触れていないのに上下左右、縦横無尽に行ったり来たりと一旦電源ボタンを押して消すしかない。 それを何度か繰り返さないと操作を受け付けません・・・。 純正の液晶フィルムを貼っているので、それの劣化かもしれません。 静電気とか汚れかとも思いましたがどうも違う様で、タッチパネルが壊れてきてそろそろ寿命なのかな。
K**A
Good condition used item, works well but language setup required
I was a bit worried since it was a used item, but it arrived well packed in the box together with the connection cable. It works well, too. However, since it is a product intended for the Japanese domestic market, there was the inconvenience of having to use a separate program to change the menu language.
H**N
電池が熱くなった
使用して電池が熱くなり、ダウン。 1ケ月ぐらい放置していたら、また使えるようになった。 その後はとくにも大なく再生できるようになり、現在継続使用中。
よ**だ
製品自体は良かったです
flac音源が管理できない量になってきたので512gbのマイクロsdで管理するために購入しました。 想定通りに使用できて概ね満足です。イヤホンジャックの差し込み口が若干ゆるい個体だったので少し残念。
U**9
★★★今頃になって、凄まじさに気付きました!!!
外出時に使う事もありましたが、主に、LDAC対応のBluetoothレシーバー Olasonic NA-BTR1を、DENONのCDプレイヤーのCOAXIAL端子に接続し、ホームオーディオ用に使っていました。今は、小型タブレットをBluetoothアンプに繋いで、音楽を聴いています。 ※2026/03/11 追記 : PCのヘッドフォン出力の音質の悪さ、音量の低さに困り、どうしたものかと考えていた所、ふと、NW-A55にDAC機能がある事を思い出しました。使ってみると、その凄まじさに驚きました。192Khz,32bit対応で、ClearAudio+が効くので、メチャクチャいい音が出ます。音量も十分出ます。これは家宝にしなくてはいけませんね。
N**A
物にもよるとは思いますが・・・
古い製品ですが価格の割には非常に状態がよく満足しています。
S**T
Great player with excellent sound, options, interface, and form factor.
The interface is peppy, smooth, well organized, and the text and album art are crisp and clear. It's a pleasure to use and navigate. When navigating the menus, a small icon gets you back to the playing song with one click. I usually prefer the ClearAudio mode when using headphones. I also connect the headphone out to the main stereo where I prefer to use a flat output response. However, there are a lot of audio processing options which are quite effective for when I feel like changing the output profile. They can be used in combinations too. In my opinion, the sound quality is excellent. Even connecting the headphone out into my main receiver, it sounds really nice. The only problem with using headphone out is that even when turning the player volume up to 95/120, I still have to turn up the amp on the receiver a lot. I wish the player had a line out jack for connecting to the stereo, or better yet, spdif digital output so it could act as a digital transport to the DAC built into the Denon receiver. Sounds so good that I've been replacing all my mp3s with flac--you can clearly hear the difference even compared to 320 kbps mp3s. This is the first player I've used that supports flac. I have put a 256 GB micro SD card in the player, and have no problems at all. The player will act as a USB input DAC which is quite nice for the computer. I use it when listening to music on the computer, but I don't use it when watching videos as there is a sound delay. Maybe this is a configuration problem on my end. I appreciate LDAC support for bluetooth. Too bad my integrated receiver only does SBC, so I can't use the player's LDAC, but it had no problems connecting and playing SBC, but SBC is too compressed. The player works seamlessly with the sony media center for pc. It doesn't seem to play well with windows media player since it isn't recognized as an audio device. The build quality is excellent. It feels solid and well built. The first day I had it, I accidentally dropped it 3-feet onto the tile with no problem. I then bought a silicone skin for it in case that happens again. The battery life is truly excellent, and the battery charger saver option provides the potential to maximize battery life over the long term by not allowing the battery to charge to over 90% capacity or something like that. I would definitely buy this player again, but wish it had a digital output option. The device packs a lot into a small form factor -- quite amazing actually. Size is just right--not too big or too small. Price is excellent for this high quality player.
J**Z
Reclamacion
Este artículo sólo viene en idioma japonés. No tiene opción para cambiar a otro idioma. Por lo tanto es una compra fraudulenta ya que el vendedor no hace esa aclaración También Amazon es culpable de este fraude ya que se presta para este negocio en perjuicio de los clientes.
A**A
Japanese Version. It Works but Volume is Soft.
I received the product within a week or so; that's fast! The product is in Japanese but it works. 2 issues though. 1st issue is that the Music Centre software is no longer available for download at its website so I can only drag & drop but I'm cool with that. However, I'm assuming, without the software, I can't seem to get the mp3 to read any new folder I created, so I have to lump all my music into the main folder & let the mp3 plays it at random. Due to that, it makes me feel like the mp3 is overpriced since I can't control & make my own playlist based on folders. 2nd issue is the volume; it is very soft even above 50. The volume 50 sounds like volume 10, seriously. Still, it's a good mp3; sturdy build with a premium finish. I like it. Have been looking all over for it since it's not android-based. Thank you, seller!
J**9
Probably the best MP3 player for the price
The Sony Walkman does not skimp on performance or sound. The interface is a bit cumbersome and it takes a while to boot up. It can accept MicroSD cards to increase capacity. The screen is too small for watching videos.
S**K
Very good!
I love the product itself, and I’ve had an NW-A55 series MP3 player before and loved it! Thing is, I hadn’t realised it was in Japanese, haha! Lucky for me, I had one before so I know how to operate it, but I’m still a little lost. The product came in perfect, mint condition and I loved the color! The seller, Ichigo Japan, was very helpful when I had some issues with shipping and it was resolved quickly. Very proffesional and very speedy. I would recommend this product as it has excellent sound quality, amazing layout, and it is very comfortable to hold and take with you wherever you go. Again, the only issue I have with it, is the fact that it is in Japanese, although that was probably my fault for not checking throughly enough what language it would be in.
Trustpilot
2 weeks ago
5 days ago